Informatie opvragen

Voor aanstaande en nieuwe moeders

Ben jij een aanstaande moeder die begeleiding wenst bij het sporten en het veranderen van je eetgewoonten? Of ben je pas moeder geworden en vind je het lastig om weer een gezonde leefstijl op te pakken? Kortom: wil jij begeleiding om zo fit mogelijk naar de bevalling toe te werken en leren hoe je een gezonde leefstijl kan behouden na de bevalling? Volg dan het Fit4Mom Program van NumberOne Personal Training.

Voor wie?
Het Fit4Mom program is een volledig uitgewerkt leefstijl programma voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties, kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Het programma bestaat uit functionele trainingen waarbij de nadruk ligt op het werken aan een sterke rompstabiliteit (core stability) en het versterken van de grote spiergroepen en bekkenbodem. Daarnaast bevat het programma ook workshops, waarbij voeding, de bekkenbodem, de bevalling en het behoud van een gezonde leefstijl voor jou en de baby aan bod komen. ​

Hoe ziet het programma eruit?
Het programma bestaat uit 12 trainingen + 3 workshops tijdens de zwangerschap en 12 trainingen + 2 workshops na de zwangerschap. Het is ook mogelijk om alleen het programma tijdens of na de zwangerschap te volgen. Fit4Mom is in small group verband, omdat wij jou de persoonlijke aandacht willen geven die je verdient. Dit betekent dat we met maximaal 6 dames per groep werken. Zo kunnen wij genoeg aandacht besteden aan de uitvoering van oefeningen tijdens de trainingen en eventuele vragen tijdens de workshops.

Trainingen
Wil jij graag functioneel en veilig trainen tijdens en na de zwangerschap?
Het trainingsprogramma richt zich op:
Rompstabiliteit (core stability) en houding
Het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen
Het versterken van de grote spiergroepen
Het versterken van de bekkenbodemspieren
Herstellen van de buikspieren na de bevalling

Voeding
Wat je kunt doen tegen misselijkheid of bij een ijzertekort? Twijfel je of jouw voedingsinname wel optimaal is voor jou (en je baby). Jij en je kindje hebben voldoende voedingsstoffen nodig om in conditie te blijven en goed te groeien. Tijdens de workshop zal onze diëtiste volop aandacht besteden aan voeding.

Workshops
De workshops van het Fit4Mom programma tijdens de zwangerschap:
Het belang van het bekken en de bekkenbodem door een bekkenbodemfysiotherapeut
De bevalling door een verloskundige
Voeding en suppletie tijdens de zwangerschap door een diëtiste

De workshops van het Fit4Mom programma na de zwangerschap:
Op een verantwoorde manier afvallen en een gezonde leefstijl behouden na je zwangerschap
Welke voeding heeft je kindje nodig en waar moet je op letten

Fit4mom werkboek
Tijdens het programma ontvang je een Fit4Mom werkboek, waar je zelfstandig in kunt werken. In het boek (en tijdens het programma zelf) reiken we jou kennis aan over bewegen, voeding en ontspanning tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Maar kennis alleen is onvoldoende, belangrijk is dat je inzicht krijgt in jouw huidige leefstijl patroon; zonder inzicht geen verandering! Door middel van verschillende opdrachten, krijg je een duidelijk beeld van jouw huidige patroon en helpen we jou bij het concreet maken van jouw doelen. Tijdens de lessen coachen we je naar het behalen van deze doelen!

Informatie opvragen

Ook gezonder, fitter en de beste versie van jezelf bereiken?

Menu